Misja i planowane etapy prac

Jachty mają duszę… A ten ma szczególną… Ma duszę Naszego Miasta Kalisza.

Projekt polega na odkupieniu, odrestaurowaniu i przywróceniu do stanu najlepszej świetności jachtu s/y Kalisia, który był symbolem kaliskiego żeglarstwa, środowiska żeglarskiego i symbolem Miasta Kalisza na morzach.

Jacht Kalisia jest pomostem pomiędzy wieloma pokoleniami kaliskich żeglarzy a pokoleniem współczesnym. To żeglarska lekcja historii.

calisia_w_porcie

Dla wielu młodych ludzi przyszłych żeglarzy ważne jest to by wiedzieli o ważnej historii i tradycjach żeglarskich jakie były w Kaliszu.

nawigator_w_akcji

Jacht Kalisia to jeden symboli miasta Kalisza i uratowanie go od zapomnienia daje możliwość połączenie wspaniałych żeglarskich dokonań z historią i tradycją żeglarską jak od zawsze w Kaliszu była.

KOSZTY I ETAPY PROJEKTU

Etap1. Odnalezienie i odkupienie jachtu.

Od dłuższego czasu zastanawiało nas* co dzieje się obecnie z Kalisią. Często słuchaliśmy opowieści starszych kolegów o rejsach na tym jachcie. Przypadkowo natrafiliśmy na niego, na aukcji w internecie. Podjęcie decyzji o zakupie było błyskawiczne.  Sięgnęliśmy do swoich kieszeni i kupujemy! Cena 5000 zł.

Etap 2. Transport jachtu do Kalisza.

Nie było to wcale takie proste. Najpierw pojechaliśmy naszym samochodem po drobne wyposażenie jachtu. Uzgodniliśmy na miejscu dźwig. Jacht nie jest łatwy w transporcie, ponieważ ma 3,60 m szerokości i traktowany jest jako „gabaryt”. Znaleźliśmy przewoźnika, oraz firmę dźwigową. Z 8 na 9 sierpnia 2013 jacht został przewieziony do Morawina pod Kaliszem, tam gdzie Bartek ma swoją stocznie. Tam będzie remontowany. Koszty łącznie to 10 000 zł. Również pokryliśmy je z własnych kieszeni.

Etap 3. Pozyskanie osób, które pracowały kiedyś przy jachcie.

Dysponujemy planami jachtu, pozyskaliśmy już parę osób, które znają dobrze ten jacht do pomocy przy jego odbudowie. Teraz przygotowujemy kosztorys na dalsze etapy. Szacowany koszt remontu jachtu to 250 000 – 300 000 zł.

* Piotr Lewandowski i Bartłomiej Czarciński, właściciele Szkoły Żeglarstwa Morka i członkowie Stowarzyszenia Polacy Dookoła Świata.