Polacy Dookoła ŚwiataPolacy Dookoła ŚwiataPolacy Dookoła ŚwiataPolacy Dookoła Świata
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Stowarzyszenie
    • Statut
    • Egzaminy
    • Imprezy
  • Jacht Kalisia
    • Historia s/y Kalisia
    • Misja i planowane etapy prac
  • Rejs
  • Media o nas
  • Kontakt

Dzień 96

    Home Działalność stowarzyszenia Dzień 96
    NastępnyPoprzedni

    Dzień 96

    By Polacy Dookoła Świata | Działalność stowarzyszenia, Dzień po dniu, Rejs Bartka dookoła świata | 0 komentarzy | 22 września, 2016 | 0

    22.09.16 (Dzień 96)
    Neptun postanowił, że 96 dzień na morzu będzie dniem straconym w zdobywaniu mil. Cisza jakiej dawno nie było. Od rana żagle zrzucone, szkoda ich na tłuczenie się z burty na burtę. Nie będzie to jednak dzień stracony na Perle! Tak postanowiłem otwierając oczy i przecierając je ze zdumienia.
    Czy ja aby na pewno nie zabłądziłem?
    Czy jestem na dalekim południu Oceanu Atlantyckiego?
    Ptaszki ćwierkają, słońce grzeje, aż miło. Wiatru brak. Tak wita nas wiosna na półkuli południowej! Ja przywitałem wiosnę od wyrzucenia na pokład wszystkich nie do końca suchych rzeczy. Perła znów zrobiła się niczym cygański tabor. Dawno już tak nie było. Bez wątpienia wiatry, fale i temperatura powietrza, prowadzą swój kalendarz! Jeszcze wczoraj jechaliśmy na samym foku marszowym pod 35 węzłów wiatru, a tu dzisiaj taka plaża. Wiosna. Nie mogę sobie darować zachłanności i głupoty! Widziałem, że na południu lepiej wieje, to zamiast tam zjeżdżać ja po najkrótszej drodze do Afryki! Gdyby nie ta aura, to byłbym bardzo, ale to bardzo, wściekły!
    No dobra, jak już wszystko suszy się na pokładzie to do roboty. Mam swoją listę prac na okoliczność takiej flauty. Na pierwszym miejscu znalazł się dokładny przegląd samosteru. To bardzo zmyślne urządzenie, ale nie można dopuścić do zbyt dużych luzów w jego częściach ruchomych. Dlatego przed trudami oceanu południowego postanowiłem dokładnie przejrzeć każdą śrubkę.
    Z duszą na ramieniu zdemontowałem Mariana i położyłem na ławkę kokpitu. Nie powiem, że nie było stresu podczas tej operacji. Marian oświadczył że pływać nie potrafi, więc mam go dobrze trzymać! Cisza ciszą, ale martwa fala trochę nami buja. Niby przywiązany, niby robiłem to w porcie wiele razy, ale… jak sobie wyobraziłem, że mógł bym utopić Mariana na kilku kilometrach głębokości, to aż ciarki przeszły mi po plecach! Udało się! Śrubki podokręcane, nasmarowane i Marian już z powrotem na rufie. Samoster użyczyła mi stocznia jachtowa Delphia Yachts, a w skompletowaniu części zapasowych pomógł właściciel firmy Windpilot, Peter Foerthmann. Korzystając z okazji bardzo dziękujemy, razem z Marianem oczywiście 🙂
    Co dalej? Niewiele. Trochę porządku w narzędziach, które na razie jeszcze nie zardzewiały, ogólny przegląd i porządek na pokładzie. Dni wczesnowiosenne krótkie i około 1730 UTC słońce chowa się za horyzontem. Między innymi dlatego zacząłem już bawić się w przesuwanie czasu i na pokładzie żyję według czasu jak w Anglii. Czyli już tylko godzina dzieli mnie od czasu w Polsce. Będę tak przestawiał zegarek do przodu, aż do 180 południka, co kilkanaście dni.
    Dzień mija a tu dalej nie wieje. Żagle zrzucone, a łódka płynie! Przypomniała mi o tym fakcie czapka, którą podczas płukania naczyń w oceanie, reling postanowił zdjąć z mojej głowy. Nie zdążyłem jej złapać. Żagli nie ma a wiatru 3 węzły. Mimo to szybko została za rufą. Nie dam ci utonąć! – krzyknąłem i zacząłem machać jak oszalały sterem i bujać łódką. Na tak zwanego bujaka udało się zawrócić i wytykiem foka uratować czapkę w ostatniej chwili bo już miała iść na dno! Bardzo ją lubię, a po drugie to prezent, więc tym bardziej cieszę się z sukcesu tej operacji! Ta przygoda przypomina, że i ja jak bym znalazł się za burtą, łódki która pchana przez słabiutki wiatr płynie nie więcej niż 1,5 węzła, mógł bym mieć nie lada kłopot żeby ją dogonić. Nawet gdy żagle zrzucone, czujności warto nie tracić. Czapek też! Tą optymistycznie zakończoną misją ratunkową, kończymy działalność na pokładzie i czekamy na wiatr. Coś ma się ruszyć po 2100, więc Code 0 postawiony, czeka na rozlowanie. Oby kawałek na południe, a później powinno być jakiś czas z górki.
    Miłego wieczoru!
    Bartek
    P.S. Oczywiście, wierni skrzydlaci towarzysze cały dzień razem z nami czekają na wiatr!
    1800UTC
    33 40,0’S
    006 39,52
    SOG 0,7 COG każdy z przedziału 0-360

    Bartek Czarciński, bartekczarcinski, dookolaswiata, dzien96, polacydookolaswiata, rejs solo

    Zostaw Komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Polacy Dookoła Świata

    Oficjalna strona stowarzyszenia Polacy Dookoła Świata

    Adres

    Biuro stowarzyszenia:

    ul. Częstochowska 15/4

    62-800 Kalisz

    Kontakt

    Adres email:

    kontakt@polacydookolaswiata.pl

    Copyright 2018 Polacy Dookoła Świata | All Rights Reserved
    • Aktualności
    • Jacht Kalisia
      • Historia s/y Kalisia
      • Misja i planowane etapy prac
    • Kontakt
    • Media o nas
    • Poznaj nas
    • Rejs
    • Stowarzyszenie
      • Statut
      • Egzaminy
      • Imprezy
    • Strona główna
    • Polityka prywatności
    Polacy Dookoła Świata
    Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. OK Więcej o ciasteczkach...
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Non-necessary
    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
    SAVE & ACCEPT