Polacy Dookoła ŚwiataPolacy Dookoła ŚwiataPolacy Dookoła ŚwiataPolacy Dookoła Świata
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Stowarzyszenie
    • Statut
    • Egzaminy
    • Imprezy
  • Jacht Kalisia
    • Historia s/y Kalisia
    • Misja i planowane etapy prac
  • Rejs
  • Media o nas
  • Kontakt

Uwaga! Zmiana halsu

    Home Rejs Bartka dookoła świata Uwaga! Zmiana halsu
    NastępnyPoprzedni

    Uwaga! Zmiana halsu

    By Polacy Dookoła Świata | Rejs Bartka dookoła świata | 2 komentarze | 12 sierpnia, 2016 | 0

    Po kilku dniach na prawym halsie (żagle na lewej burcie, przechył na lewą burtę) odważyłem się na zwrot przez sztag i obranie kierunku na południowy zachód. W końcu igrzyska są w Rio, a nie w Afryce!

    Ciężko w to może będzie uwierzyć, ale zwrot i zmiana halsu w tych warunkach, to jak by zmiana łódki na inną i trzeba się przyzwyczajać do nowej rzeczywistości. Wszystkie wypracowane w ostatnich dniach schematy trzeba wyrabiać na nowo. Poruszanie się, spanie, przygotowywanie jedzenia, pisanie na komputerze; Od 6 sierpnia płynęliśmy prawym halsem, rysując kształt Afryki, trzymając się w podobnej od niej odległości. Nie da się jednak w tych rejonach przejechać do Przylądka Dobrej Nadziei trzymając się brzegów Afryki i pozornie najkrótszej drogi. Czas najwyższy skierować się na południowy zachód, a później jak dobrze pójdzie na południe, korzystając z Pasatu na półkuli południowej, który ma kierunek SE. Plan jest następujący: tak długo zjeżdżać na południe, aż nie zacznie wiać z zachodu. Czyli pewnie między 30 a 35 stopniem szerokości południowej. Nie ma też co ukrywać, że jadąc na południe zbliżam się do przełomu zimy i wiosny na półkuli południowej, więc z ciepłego jadę w stronę zimna. Z tego powodu nie rozpaczam, gdy mam trochę mniej sprzyjające warunki w drodze na południe:)
    Dzisiejsza płyta dnia – VooVoo Muzyka ze słowami, z lekkim szumem oceanu w tle i basem uderzeń kadłuba o fale brzmi świetnie.


    Bartek


    12.08.16 1400 UTC
    03 48,88’N
    020 28,69’W
    Temp wew./zew. 28/25
    Ciśnienie 1016 mbar
    Wiatr S 24 w.

    No tags.

    2 komentarze

    • Eugeniusz-z-Gdanska Odpowiedz 12 sierpnia 2016 at 23:02

      Bartek życzymy powodzenia w spełnieniu życiowego marzenia śledzimy całą twoją trase-pozdrawiamy Krystyna i Eugeniusz Szmidt z Gdanska

    • Marek z Pucka ! Odpowiedz 17 sierpnia 2016 at 07:48

      No no, ale Bartek nie jest sam – my też trzymamy kciuki i czytamy każdy wpis w dzienniku pokładowym 🙂 Piszesz podobnie do Kapitana Kuk. Poważnie liczymy na książkę po wyprawie. Pomyślnych wiatrów Bartku!

    Zostaw Komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Polacy Dookoła Świata

    Oficjalna strona stowarzyszenia Polacy Dookoła Świata

    Adres

    Biuro stowarzyszenia:

    ul. Częstochowska 15/4

    62-800 Kalisz

    Kontakt

    Adres email:

    kontakt@polacydookolaswiata.pl

    Copyright 2018 Polacy Dookoła Świata | All Rights Reserved
    • Aktualności
    • Jacht Kalisia
      • Historia s/y Kalisia
      • Misja i planowane etapy prac
    • Kontakt
    • Media o nas
    • Poznaj nas
    • Rejs
    • Stowarzyszenie
      • Statut
      • Egzaminy
      • Imprezy
    • Strona główna
    • Polityka prywatności
    Polacy Dookoła Świata
    Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. OK Więcej o ciasteczkach...
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled

    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

    Non-necessary

    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

    SAVE & ACCEPT