Polacy Dookoła ŚwiataPolacy Dookoła ŚwiataPolacy Dookoła ŚwiataPolacy Dookoła Świata
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Stowarzyszenie
    • Statut
    • Egzaminy
    • Imprezy
  • Jacht Kalisia
    • Historia s/y Kalisia
    • Misja i planowane etapy prac
  • Rejs
  • Media o nas
  • Kontakt

Dzień 45

    Home Rejs Bartka dookoła świata Dzień po dniu Dzień 45
    NastępnyPoprzedni

    Dzień 45

    By Polacy Dookoła Świata | Dzień po dniu | 0 komentarzy | 2 sierpnia, 2016 | 0

    Archipelag Wysp Zielonego Przylądka minąłem w odległości 150 mil morskich. Nie było szans żeby je dostrzec. Wygląda na to, że ostatnimi światłami lądowymi na długi czas będą światła Madery, a ostatni widziany ląd to okolice Falmouth w Anglii!


    Tak więc porzucając ostatnią nadzieję na ląd w zasięgu wzroku płyniemy dalej.
    Wczoraj otworzyłem samozwańczą filię żaglowni Sail Service na 17 równoleżniku 🙂 W końcu trafiła się pierwsza robota z żaglami. Spokojnie, nic się nie podarło. Nad ranem zauważyłem, że na foku nr1 przetarła się nić na szwie łączącym bryty (czyli poziome kawałki materiału, które tworzą żagiel). Zaraz wyjaśnię jaka była tego przyczyna, ale najpierw drobne statystyki. Policzyłem, że łódka od pierwszego zwodowania przepłynęła około 7 000 mil morskich, z czego w tym rejsie 4 700 Mm. Wyłącznie na żaglach, bo jak wiecie nie ma silnika. To całkiem dobry wynik, do tego nie widać na nich śladów zużycia, a uwierzcie mi oglądam je bardzo uważnie. W końcu to one mają doprowadzić mnie do domu. Przez ten okres z żaglami nie wydarzyło się nic. Do dzisiaj, kiedy to sam je popsułem. Było tak. W nocy płynęliśmy na code 0. Rozwiało się do 20 węzłów, więc zwinąłem na rolerze code 0 i postawiłem foka. Jakoś nie chciało mi się wojować z zrucaniem zrolowanego żagla do worka, to stwierdziłem, że przetestuje do rana czy wszyte rzepy w jego lik tylny działają i czy się sam nie rozwinie. Owszem, system rzep naszytych na lik wolny sprawdził się super i mimo silniejszego wiatru, żagiel jak go zrolowałem tak się trzymał. Niestety ocierał się w jednym miejscu o foka (przez około 4 godziny) i przetarł nić. Ot to cała historia. Nici wytarły się na około 20 cm, dalej nie poszło. Jak wiadomo z żaglami jest tak, że jak tylko zauważycie jakieś rozdarcie, czy właśnie przetarte nici i nie naprawicie tego od razu, to w ciągu najbliższych godzin żagiel podrze się i będziecie mieli szycia na kilka dni, a nie na kilka minut. Warto więc oglądać żagle i mieć jakikolwiek zapasowy (chociaż przedni), żeby szybko go móc wymienić. Na szczęście taka naprawa jest bardzo prosta, bo przewlekamy jedynie nić po otworach zrobionych wcześniej przez maszynę.
    P.S. latające ryby są coraz mniejsze… fala mała to i kalmary się skończyły… chyba zacznę przepraszać się z wędką.




    No tags.

    Zostaw Komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Polacy Dookoła Świata

    Oficjalna strona stowarzyszenia Polacy Dookoła Świata

    Adres

    Biuro stowarzyszenia:

    ul. Częstochowska 15/4

    62-800 Kalisz

    Kontakt

    Adres email:

    kontakt@polacydookolaswiata.pl

    Copyright 2018 Polacy Dookoła Świata | All Rights Reserved
    • Aktualności
    • Jacht Kalisia
      • Historia s/y Kalisia
      • Misja i planowane etapy prac
    • Kontakt
    • Media o nas
    • Poznaj nas
    • Rejs
    • Stowarzyszenie
      • Statut
      • Egzaminy
      • Imprezy
    • Strona główna
    • Polityka prywatności
    Polacy Dookoła Świata
    Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. OK Więcej o ciasteczkach...
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled

    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

    Non-necessary

    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

    SAVE & ACCEPT